MQ presenterar vårens kollektion i mobilformat

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2017 16:55 CET

MQ följer upp förra säsongens succé och gör återigen en digital visning direkt mot konsument och kundklubbsmedlemmar. Den här gången väljer modekedjan att presentera en inspirerande visning av vårenskollektion direkt i mobilen, med möjligheten att köpa plaggen medan de visas upp på catwalken.

Visningen är filmad i stående format och direkt anpassad för iPhone-och Androidtelefoner. Genom att swipa skärmen vänster eller höger kan användaren bläddra mellan alla looks som visas, och olika tryckpunkter på skärmen ger möjlighet till att se plaggen närmare eller lägga direkt i varukorgen.

Genom att väva in interaktiva element i den klassiska och uppskattade modevisningen, tar MQ ytterligare ett steg att kommunicera sin passion för mode och digital kommunikation.

“Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt sortiment med en modevisning som så många kan ta del av. Med möjligheten att kunna interagera med visningen och köpa plaggen direkt när de visas, erbjuder vi dessutom våra kunder en innovativ och inspirerande shoppingupplevelse”, säger Jens Axelsson Marketing & Omnichannel Manager på MQ Retail AB

Plaggen som visas på catwalken tillhör vårens kollektioner från MQs egna damvarumärken presenterade i en suggestiv inramning av blommor och dimma. För stylingen står stylisten- och BON Magazines Modechef Tereza Ortiz.

Kampanjen lanseras 22 februari på LÄNK:

frontrow.mq.se

Bakom konceptet står kommunikationsbyrån Ibeyostudio som har producerat visningen och kampanjen tillsammans med Studio CA och Provide IT.

För pressmaterial och mer information, kontakta:

Ibeyostudio
Andreas Sjöstrand
tfn: 0723610252
andreas@ibeyostudio.se

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag totalt 178 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)