MQ stärker herrsortimentet - lanserar NN•07 till jul

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2014 11:50 CEST

Det bästa urvalet av attraktiva varumärken för både honom och henne är MQs styrka. Nu fortsätter Sveriges ledande varumärkeskedja sin satsning på att stärka sortimentet på herrsidan genom att erbjuda NN•07 lagom till julklappsjakten.

Tidigare i höst presenterade MQ flera spännande nytillskott för honom med Lee Jeans, Jofama, Bread & Boxers, Matinique och Knowledge Cotton Apparel. Nu är det klart att NN•07 blir nästa varumärke att lanseras i samtliga butiker i Sverige och på MQ Shop online. Dessutom utökar MQ försäljningen av Elvine även till herr för SS15.

NN•07 är varumärket som korsar gränser med sina kollektioner och sitt sätt att se på omvärlden. NN står för No Nationality - varumärkets resa startade 2007 och har tagit dem på fotograferingar runt hela klotet. Inspirerade av platserna och de starka personligheterna längs vägen skapas nya kollektioner med fokus på detaljer, materialval och passform.

- NN•07 stärker vårt casualsortiment ytterligare och blir ett perfekt komplement till övriga herrkollektioner inom MQ. Inspirerade av upptäckarlust och resande är NN•07 ett spännande varumärke i tiden, som vi är stolta över att nu kunna erbjuda våra kunder, säger MQs vd Christina Ståhl.

Varumärkets kollektion når butikerna under mitten på november och bjuder på en modern, stilren casuallook med subtila detaljer. Färger och mönster tas fram specifikt med tanke på destinationen där kollektionen fotograferas. NN•07 är kända för sina välgjorda chinos, men pre spring-kollektionen innefattar även skjortor och stickade tröjor.

MQ är en av Sveriges ledande varumärkeskedjor. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)