MQ vässar sortimentet med nya varumärken

Pressmeddelande   •   Dec 21, 2015 07:45 CET

Varumärkeskedjan MQ satsar stort på sitt sortiment av varumärken och presenterar inför den nya säsongen en rad nyheter i både butik och online. Bland nytillskotten i butik finner vi i vår Boomerang, Replay och Amanda Christensen, och på webben tillkommer bland andra Custommade, Pelle P, Ichi och Carin Wester.

- Vi är väldigt glada över att fortsätta utveckla vår varumärkesportfölj ytterligare under 2016. Som varumärkeskedja och modedestination är det viktigt för oss att kunna erbjuda våra kunder en variation och bredd i sortimentet, säger Christina Ståhl, VD för MQ.

Varumärkesnyheter i butik 2016
I början av februari lanseras italienska Replay i utvalda butiker, vilket breddar sortimentet för honom. Likaså Amanda Christensens exklusiva accessoarer som blir ett efterlängtat tillskott i början av året. För henne landar den tidlösa, skandinaviska stilen från svenska varumärket Boomerang i ett urval av butiker med start i början av mars.

Från MQ.se till utvalda butiker
Under 2015 lanserade MQ flera webbexklusiva varumärken som tagits emot mycket väl av kunderna. Det goda betyget ligger till grund för att flera varumärken under våren tar steget från webbshopen till utvalda MQ-butiker. Nyheterna som lanseras i butik är Didriksons, Dry Lake, Lacoste och Knowledge Cotton Apparel.

Webbexklusiva varumärken
På MQ.se strömmar det in nya varumärkena under våren. Redan under senhösten och vintern såg flera nyheter dagens ljus i webbshopen när Maria Westerlind, Happy socks, Sophie by Sophie och Richmond & Finch stärkte utbudet. Under våren adderas även Custommade, Pelle P, Carin Wester, Ichi och Replay för henne. Bland nyheterna för honom finner vi Boomerang och skor från Lacoste.

MQ är Sveriges ledande varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE

Kommentarer (0)