​​MQ X Stiljournalen

Pressmeddelande   •   Jan 17, 2019 18:07 CET

I vår lanserar MQ ett samarbete med den populära podden Stiljournalen. Den stilsäkra duon som står bakom Stiljournalen, Fredrik af Klercker och Filip Strömbäck, guidar kring stil, kvalitet och noga utvalt mode i säsongens kampanjer.

"För oss handlar stil inte om säsong utan om att hitta en garderob som du trivs med för att sedan förfina den över tid. Plaggen du investerar i bör hålla länge. Det känns bra att samarbeta med ett varumärke som värderar stil och kvalitet. Vi ser fram emot att vara med och guida MQs kunder till sin personliga stil." säger Fredrik af Klercker, Stiljournalen.

Under hösten lanserade MQ nya kommunikationsstrategin Make an impression, där modekedjan satsar på att bli mer personlig och guidande i sin kommunikation. Varumärkets vision är att kunden ska känna sig inspirerad, välklädd och fantastisk. Oavsett tillfälle.

"Vi brinner för stil och vill gärna skapa något nytt tillsammans med personer som delar vårt intresse. Då kan vi lyfta varandra och bli ännu bättre tillsammans. Fredrik af Klercker och Filip Strömbäck är inspirerande att jobba med, eftersom deras podd i grunden delar MQs kärna av det noga utvalda, säger tf Marknadschef Agneta Tjust.

Samarbetet med Stiljournalen kommer att synas i butik och online med start i februari. MQ blir även stolt sponsor av podden under våren.

MQ är den personliga modekedjan med visionen att du ska känna dig inspirerad och välklädd oavsett tillfälle. I sortimentet finns noga utvalda varumärken med stil, kvalitet och hållbarhet för den medvetna kvinnan och mannen. MQ har 120 butiker, e-handel och en kundklubb med över 840 000 medlemmar. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Aktien är noterad vid NASDAQ OMX i Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.