Varumärkeskedjan MQ i nytt samarbete med Modepodden

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2018 09:00 CET

Svenska modeföretaget MQ tar nya steg i sin digitala satsning i form av en stilföljetong att lyssna till. I ett samarbete tillsammans med Modepodden lanseras en serie podcastprogram som kommer löpa under våren med start i mitten av februari. Varje avsnitt bär ett specifikt tema där tips och inspiration förmedlas. Serien är tänkt som en handfast guide till vårens trender och hållbara garderob. Podden riktar sig till både kvinnliga och manliga lyssnare med intresse för stil och mode.

”Både samarbetet och konceptet känns som en fantastiskt rolig möjlighet för oss att nå ut till våra kunder och kunna dela vårt genuina intresse för stil. Modepodden känns samtidigt som ett perfekt format för oss med sitt starka fokus på svenskt och skandinaviskt mode”, säger Christina Ståhl, VD på MQ.

Serien kommer att handla om vårens trender och nyckelplagg, den hållbara garderoben och hur du klär dig i olika festsammanhang. Framför mikrofonen sitter Jenny Segergren, grundare av Modepodden, som hittills har ett 60-tal program bakom sig med runt 20 000 lyssnare per avsnitt och är därmed bland de mest nedladdade podcasterna om mode på iTunes. I denna programserie har hon sällskap av Frida Zetterström, även känd som Frilans-Frida, som har över tio års erfarenhet som modejournalist och stylist bl.a. på Göteborgs-Posten, Sveriges Radio och TV4.

”Det känns både kul, spännande och inspirerande att tillsammans med Jenny Segergren från Modepodden ta sig an våren 2018 i podd-format. Jag är i själ och hjärta en radioperson och många av mina följare, tittare och lyssnare är klassiska MQ-kunder så det känns som en perfekt matchning”, säger Frida ”Frilansfrida” Zetterström.

MQ & Modepodden utkommer med fem avsnitt som finns tillgängliga på iTunes och www.mq.se och släpps mellan 16 februari och 1 juni.

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag omkring 174 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)