VISUAL CLOTHING PROJECT – NYTT DESIGNVARUMÄRKE PÅ MQ

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2018 11:00 CET

Under våren 2018 lanseras det nya svenska klädvarumärket Visual Clothing Project på MQ. Tanken bakom projektet är att erbjuda den trendmedvetna kunden design som baseras på funktionell enkelhet och speglar samtidens efterfrågan på välskräddade produkter med ett hållbart tänk.

Kollektionen för SS18 utgår från en könsneutral inramning och en idé om ett enhetligt basutbud för dam- och herrlinjen. Detta uttrycks delvis i jeanssortimentet, där utgångspunkten för jeansmodellerna kommer från samma stilistiska koncept och design, men med passform som alternerats för dam och herr.

"Vi arbetar för en modemedveten kund som ständigt utvecklas framåt. Att kunna erbjuda ett helt nytt varumärke som har ett tydligt formspråk med tydlig värderingsgrund känns som rätt väg framåt", säger MQs chefsdesigner Daniel Ivarsson.

Den första kampanjen frontas av finsnickaren Moa Brännström Ott, som just nu är aktuell med en ny bok om snickeri, och koreografen Eric Christison, som befinner sig i gränslandet mellan mode och dans. I valet av kreativa och icke-binära yrken återspeglar båda modellerna tanken bakom kollektionen och Visual Clothing Project som varumärke.

Visual Clothing Project kommer att säljas exklusivt i MQs butiker och på www.mq.se från och med 1 mars 2018.

HEMSIDA: visualclothingproject.com
INSTAGRAM: instagram.com/visualclothingproject/

MQ Holding AB äger och driver modebutiker under de två affärsområdena MQ och JOY. MQ är idag Sveriges största varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ kläder för män och kvinnor med hög modegrad i attraktiva butiker. JOY vänder sig till kvinnan ”mitt i livet” som är modeintresserad och söker godkvalitet, passform och komfort. De två affärsområdena omfattar idag omkring 174 butiker samt e-handel. MQ Holding-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se www.mq.se.

Kommentarer (0)

Kommentera