Sommarens stora trend- blommor och akvarell på tapeten

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2017 12:30 CEST

Flowers & Aquarelle - en ny tapetkollektion med känsla av sommar

Lagom till sommaren lanserar Mr Perswall tapetkollektionen Flowers & Aquarelle, en minikollektion som för tankarna mot ljumma tropiska sommarkvällar. En samling finstämda mönster där den gemensamma nämnaren kännetecknas av blommor och blad som växer fram över mjukt dimmiga bottnar i akvarell. En kollektion för dem som vill inreda med lugn och harmoni, och med en känsla av sommar som håller året om.

Kollektionen har tagits fram i samarbete med formgivaren Magdalena Lundkvist, som tidigare skapat några av Mr Perswalls mest populära mönster, då under kollektionen Shades.

- Det har varit mycket roligt att återuppta ett samarbete med Magdalena säger Amanda Nordblad, designansvarig på Mr Perswall. Magdalenas design är älskad av många och viljan att omge sig med blomster och blad är en trend som bara växer sig allt starkare.

Mönstren till kollektionen är till största delen handmålade, där penselns drag fått leva ut över stora ytor i behagliga pastellfärger. Mjukt och sofistikerat, vilket gör att de smälter in i de flesta rum och miljöer. Så här beskriver Magdalena själv sitt skapande med mönstren för Flowers & Aquarelle:

-Blommor och bladverk är alltid närvarande för mig. Jag samlar ständigt på mig bilder och inspiration från min närmaste omgivning och mina resor. Inspiration som sedan kan ligga och vänta på rätt tillfälle att få blomma ut. Här har jag fått släppa ut en idébank av härligt blommiga, somriga och till viss del art-deco inspirerande mönster, som fått sitt utryck i akvarell.

Kollektionen består av 9 artiklar som kan beställas skräddarsytt efter kundens önskemål och mått på vägg, till ett pris från 295kr/m2. Från och med 14:e Juni finns tapeterna i Flowers & Aquarelle att köpa hos våra tapetåterförsäljare samt via www.mrperswall.se

Mr Perswall är en pionjär inom den digitala tapetbranschen och främjar det individuella och personliga uttrycket. Företaget erbjuder ett brett sortiment av innovativa foto- och designmönster som måttanpassas efter kundens behov. Kunden har även möjlighet att skapa personliga motiv.

Se alla våra kollektioner på  www.mrperswall.se

Mr Perswall ingår i WallVision koncernen tillsammans med varumärkena Engblad & Co, Boråstapeter och Cole & Son.