MRF underlättar miljöarbetet på verkstaden

MRF inleder nu ett samarbete med miljökonsultföretaget Ikaros för att underlätta för medlemsföretagen att uppfylla alla de olika kommunala krav som finns när det gäller miljöarbetet på verkstäder.

- Vi vill genom samarbetet med Ikaros göra det enkelt för medlemsföretagen att få rätt konsultation i miljöfrågor, säger Joachim Due-Boje, servicemarknadsansvarig på MRF. Kraven på verkstädernas hantering av spillavfall varierar idag från kommun till kommun. Oljeavskiljare är ett krav i samtliga kommuner, men vilken typ som krävs är inte alltid lika lätt att förstå. På flera orter har kommunen gjort nedslag på verkstäders golvbrunnar och med kort varsel tvingat till förändring. Görs inget då kan det snabbt resultera i att kommunen kommer ut och ”pluggar” din oljeavskiljare. Då gäller det att få snabb och professionell hjälp och det är bland annat här Ikaros kan kliva in med expertis, avslutar Joachim.

Kontakta Joachim Due-Boje 08-701 63 38