MSC Cruises avslöjar namnet på nya Meraviglia-fartyget: MSC Bellissima - och sjösättning av systerskeppet MSC Meraviglia

Genève, Schweiz, 3 september 2016 – MSC Cruises, världens största privatägda kryssningsföretag med bas i Schweiz, är marknadsledande i Europa, Sydamerika och Sydafrika avslöjar idag namnet på det ultramoderna STX France-byggda Meraviglia-megafartyget. Hon ska heta MSC Bellissima och börjar kryssa våren 2019.

Tillkännagivandet gjordes vid STX Frances skeppsvarv i Saint Nazaire när företaget firade sjösättningen av MSC Cruises första ultramoderna megafartyg av andra generationen, MSC Meraviglia, som tas i bruk juni 2017.

VD Gianni Onorato sammanfattade: ”Ända sedan vi började försäljningen av MSC Meraviglias första säsong i västra Medelhavet har efterfrågan varit mycket stor. Det får oss att tro att det här är en generation av skepp som går en ljus framtid till mötes och som redan väckt uppmärksamhet bland semesterfirare från alla länder.”

Sjösättningen är en viktig milstolpe i ett skeppsbygge: den torra dockan fylls med vatten och fartyget flyttas till en våt docka där hon går in i den sista konstruktionsfasen. Unikt med fartyget är den specialdesignade Carousel Lounge där Cirque du Soleil-artister kommer att framföra shower som skapats exklusivt för MSC Cruises gäster, en 96 meter lång promenad i medelhavsstil med en 80 meter lång LED-himmel som löper genom fartygets mitt samt en utökad MSC Yacht Club – MSC Cruises exklusiva avskilda lyxkoncept, med egna privata bekvämligheter på tre däck.

För mer information:

Åsa Elmcrona, Marknadschef, MSC Cruises Skandinavien: 076 942 75 77, asa.elmcrona@msccruisees.se

• msc
  • cruises