Sex anledningar till att MSC Meraviglia blir nästa års mest åtrådda sommardestination i Medelhavet

Med mindre än tolv månader kvar tills de första gästerna sätter sin fot ombord MSC Meraviglia, har MSC Cruises avslöjat ytterligare detaljer om sitt första av den nya generationen smarta fartyg. Designad för att tillgodose gästernas alla behov kommer MSC Meraviglia att införa nya banbrytande sätt att sömlöst koppla ihop semesterfirare med de upplevelser som är viktiga för just dem, både till havs och på land. Med första kryssningen inplanerad till den 4 juni 2017, kommer MSC Meraviglia att erbjuda det yttersta i underhållning, tillsammans med ett stort utbud av middagsalternativ och lyxiga hälsoval.

1. Exklusiv underhållning i världsklass från Cirque du Soleil

Höjdpunkten av underhållning ombord representeras av världsledaren inom artistiska framträdanden, Cirque du Soleil, tack vare det exklusiva Cirque du Soleil at Sea-partnerskapet med MSC Cruises.

MSC Cruises designade en skräddarsydd underhållningsarena, Carousel Lounge, för MSC Meraviglia och hennes tre smarta systerfartyg. Med den senaste tekniken i fokus har denna banbrytande arena, som anpassats speciellt för föreställningen och artisterna i Cirque de Soleil, en häpnadsväckande scen med en 180-graders rundad glasvägg. Utrustad med den absolut senaste utrustningen och specialriggar gör Carousel Lounge det möjligt för Cirque de Soleils artister att ge sina världsberömda föreställningar exklusivt för gästerna på MSC Cruises.

2. Utökade familjeerbjudanden och spjutspetsunderhållning för alla åldrar

Med MSC Meraviglia fortsätter MSC Cruises att utveckla och berika familjealternativen som historiskt sett varit kärnan i dess erbjudanden. Faciliteterna och servicen för familjer på varje semester med MSC Cruises är utformade för att roa alla familjemedlemmar, både tillsammans och individuellt.

För första gången på ett MSC Cruises-fartyg är alla faciliteter för familjer, barn och tonåringar samlade i en supernöjespark och ett barnområde. Detta innebär att familjerna har ett område särskilt avsett och utformat för deras behov. Det är ett tryggt område för barnen och ger en möjlighet att även träffa och lära känna andra familjer. Detta område omfattar DOREMI Studio Lounge, en salong avsett för alla slags familjeaktiviteter, DOREMI Tech Lab, ett måste för barn som älskar teknik, såväl som faciliteter utformade i samarbete med familjeexperter, inklusive LEGO-koncernen och Chicco. Aqua Parken ombord kommer bland annat att innehålla fyra hisnande vattenrutschkanor, en plaskpool och en ”Champagne Bowl”. Och Himalayan Bridge kommer att roa den äventyrslystne, som kan koppla fast sig till ett rep och korsa fartyget 60 meter över havet.

3. Bekväm inkvartering som fyller alla behov

Den nytänkande inkvarteringen på MSC Meraviglia visar hur MSC Cruises sätter gästen främst vid design och fartygsbygge – på det sätt som endast ett familjeägt företag kan. Med 10 olika typer av hytter att välja från finns det verkligen något där för alla.

4. Ett oöverträffat utbud av formella och informella restauranger

MSC Meraviglia ger sina gäster tillgång till ett oöverträffat utbud av både formella och informella restauranger genom 12 matsalar som – i äkta MSC Cruises-anda – alltid serverar fräsch, autentisk mat. Till att börja med finns buffén, som är öppen 20 timmar om dygnet och som serverar ett välsmakande utbud av medelhavsspecialiteter och internationella rätter – inklusive etniska-, ”resplans-” och hälsosektioner - plus en mängd andra smaker och kostbehov som tillgodoses dygnet runt. Bland de formella restaurangerna finns den prisbelönta Kaito Sushi Bar, den nya Kaito Teppanyaki Restaurant och ett steakhouse i amerikansk stil med specialkött från hela världen.

5. Det 96 meter långa promenaddäcket i medelhavsstil

Ytterligare ett enastående särdrag hos MSC Meraviglia är hennes imponerande inomhus promenaddäck i medelhavsstil, med en 80 meters LED-himmel, som skapar en förunderlig atmosfär dygnet runt. Med häpnadsväckande visuella effekter kommer promenaddäcket att bli fartygets sociala centrum och en fokuspunkt för ett brett utbud av fritidsaktiviteter. Bland annat kan gästerna strosa fram och tillbaka, sitta ner och insupa atmosfären, shoppa av hjärtans lust eller äta en god glass eller crêpe.

6.Eleganta pooler för avkoppling dagtid och underhållning nattetid

MSC Meraviglia erbjuder alla sina gäster ett val av tre elegant designade pooler:

• Huvudpoolen, på däck 15, är inspirerad av de coola vibbarna på Miamis South Beach. Den är omkring 25 meter lång, med det mest generösa poolområdet till havs. På kvällen blir poolen ett specialupplyst visuellt skådespel.
  • MSC Meraviglia är fartyget för alla årstider finns det en 10 meters inomhuspool med ett glastak som kan öppnas då fartyget år i hamn eller om vädret helt enkelt tillåter.
  • Slutligen, the Aft Pool på däck 16 erbjuder en spektakulär utsikt från fartygets för, medan den på kvällstid förvandlas till en plats där gästerna kan dansa hela natten under stjärnorna.

Dessutom finns den privata One Deck Pool, exklusivt för Yacht Club-gäster, i en avundsvärd position på toppen av fartyget på däck 19, som erbjuder en tyst fristad för avkoppling.

Dessa är bara några av de speciella attraktioner som finns ombord det otroliga fartyget MSC Meraviglia och fler kommer att avslöjas inom kort.

För att boka nästa kryssning på MSC Meraviglia, besök oss på http://www.msccruises.se.