Superkryssning – 22 destinationer på samma resa med MSC Cruises nya Grand Tours.

MSC Cruises nya kryssningskoncept MSC Grand Tours är en kombination av två eller flera kryssningsrutter i Medelhavet som varar mellan 14 till 28 nätter. Det innebär möjlighet att upptäcka upp till 22 nya destinationer under en och samma resa med upp till fyra veckor av avkoppling, äventyr, nya platser och kulturer.

Kryssningarna kan kombineras som 14, 21 eller 28 nätter i både östra och västra Medelhavet. Resan inkluderar eventuell busstransfer mellan fartygen, bagageförvaring, upp till tre utvalda utflykter samt prioriterad incheckning och rabatterad tvättservice på fartyget, allt för att göra semestern så enkel och bekväm som möjligt.

- Det här är ett unikt tillfälle att upptäcka flera av Medelhavets pärlor på ett enkelt och smidigt sätt genom att exempelvis kombinera två kryssningar i östra och västra Medelhavet, säger Claes Tamm, VD på MSC Cruises i Skandinavien

Hos MSC Cruises ser man ett ökat intresse för längre och mer omfattande kryssningar. MSC Grand Tours ger resenären en flexibel möjlighet att förlänga sin resa och få upptäcka ännu fler destinationer i Medelhavet, en perfekt kombination av sol, bad och storstadsemester.

Exempel på MSC Grand Tours

14 nätter, 13 olika destinationer, östra och västra Medelhavet:

Kryssning 1, MSC Poesia:

Venedig – Bari – Katakolon – Izmir - Istanbul - Dubrovnik - Venedig.

Busstransfer från Venedig till Genua med prioriterad incheckning på MSC Preziosa.

Kryssning 2, MSC Preziosa:

Genua - Civitavecchia (Rom) – Palermo - La Goulette – Palma – Valencia - Marseille - Genua.

Pris från 11 460 kr/person för kryssning 14 nätter i insideshytt, helpension samt 2 utvalda utflykter.

28 nätter, 22 olika destinationer, östra och västra Medelhavet:

Kryssning 1, MSC Magnifica:

Venedig – Brindisi – Katakolon – Izmir – Istanbul – Dubrovnik – Venedig

Kryssning 2, MSC Musica:

Venedig – Bari – Katakolon – Santorini – Pireus – Korfu – Kotor – Venedig

Busstransfer från Venedig till Genua med prioriterad incheckning på nästa fartyg.

Kryssning 3, MSC Fantasia:

Genua – Neapel – Messina – Valletta - La Goulette – Barcelona – Marseille – Genua

Busstransfer från Genua till La Spezia med prioriterad incheckning på MSC Divina.

Kryssning 4, MSC Divina:

La Spezia – Cannes - Palma de Mallorca – Barcelona – Neapel – Civitavecchia

Pris från 23 890 kr/person för kryssning 28 nätter i insideshytt, helpension samt 3 utvalda utflykter.