UPPTÄCK VÄRLDENS UNDER OCH LEV UT DINA RESEDRÖMMAR MED MSC CRUISES FÖRSTA VÄRLDSKRYSSNING

Genève, Schweiz – 14 november 2016 – MSC Cruises – den Schweiz-baserade privatägda kryssningslinjen som är världens största och marknadsledande i Europa, Sydamerika och Sydafrika – presenterade idag säljstarten av sin första världskryssning.

MSC:s långa världskryssning görs med branschens största och mest moderna fartyg. MSC Magnifica kommer att avgå från Genova den 5 januari 2019 och jordenruntresan avslutas på samma plats 119 dagar senare. Den här unika världskryssningen görs över sex kontinenter med 49 enskilda destinationer i 32 länder, och det kommer att vara en oförglömlig dröm som går i uppfyllelse även för de mest erfarna resenärerna. Naturligtvis kommer resan att innehålla den komfort och elegans som våra gäster förväntar sig av MSC Cruises och våra fartyg.

Oavsett om det handlar om ett traditionellt sabbatsår, en paus i karriären eller ett äventyr efter pensionen vill resenärer i alla olika åldrar vidga sina vyer och få värdefulla livsupplevelser genom att se världen. MSC Cruises har skapat det här unika erbjudandet för att hjälpa gästerna att uppfylla sina livsdrömmar om att resa runt världen.

”Som företag engagerar sig MSC Cruises för att erbjuda sina gäster riktigt speciella och unika upplevelser. När vi utvecklade världskryssningen och den enastående resplanen lyssnade vi därför på deras feedback och vi vet att det för många är en livslång dröm att resa runt världen på ett bekvämt och stilfullt sätt”, säger MSC Cruises vd Gianni Onorato. ”Som ett av världens verkligt internationella kryssningsföretag är det ett naturligt steg att göra det möjligt för våra gäster och resenärer från hela världen att göra en världskryssning. Naturligtvis gjorde vi det på MSC Cruises traditionella sätt, genom att erbjuda det bästa möjliga fartyget för att njuta av en sådan resa – MSC Magnifica – och med en resplan som är den enda av sitt slag på marknaden.”

Under den 119 dagar långa resan får gästerna besöka några av de mest historiska hamnarna och livliga städerna samt fjärran, exotiska öparadis runtom i världen. Med MSC:s världskryssning kan även de mest erfarna resenärerna uppleva världen på ett helt nytt sätt. Det här är några av höjdpunkterna på den här unika kryssningen:

• Exotiska och outforskade destinationer: Från den varma skärgården i Tonga och det ofördärvade vattnet i Bora Bora till den blomstrande kulturen i Cartagena och oasen i Aqaba – MSC Cruises har egenhändigt valt ut 49 eftertraktade destinationer i hela världen, varav många bara är tillgängliga för kryssningsälskare och världsresenärer via den här kryssningen. Med MSC:s världskryssning får gästerna även möjlighet att utforska Nya Zeeland, Fji-öarna och Maldiverna och delta i en omfattande rundresa på oupptäckta vägar bland de karibiska öarna med nio hamnar i regionen.
  • Exklusiva och hittills okända kustupplevelser: MSC Cruises fortsätter sitt åtagande att erbjuda autentiska upplevelser som uppfyller alla gästers olika behov genom ett stort utbud av utflykter. Det kan handla om att rida på elefanter i Pinnawela, snorkla i lagunerna i Moorea eller göra en rundresa i nationalparken Nga Bay. Vad gästerna än väljer kan de fördjupa sig i den lokala kulturen och uppleva det bästa som destinationen har att erbjuda. Dessutom erbjuder MSC:s världskryssning gästerna den unika chansen att välja 15 kostnadsfria kustutflykter och verkligen utforska världen på ett helt nytt sätt.
  • Sant utforskande: Eftersom vi vill att gästerna ska kunna uppleva den lokala kulturen på riktigt och göra aktiviteter vid varje stopp ger vi dem gott om tid att utforska. Den genomsnittliga tiden för stoppen vid hamnarna är 13 timmar, vilket är över branschstandarden. Det gör att gästerna verkligen kan uppleva och utforska i sin egen takt.
  • Längre stopp vid eftertraktade destinationer: När det gäller populära destinationer med ett stort utbud av aktiviteter har MSC Cruises anordnat längre stopp i hamnarna än vad något annat kryssningsförtag erbjuder, inklusive fyra hela dagar i Polynesien och tre hela dagar i både Hawaii och Los Angeles.
  • Kvalitetsupplevelse ombord: Gästerna tillbringar 118 nätter ombord och MSC Cruises ser till att gästerna känner sig som hemma, bland annat med många rabatter för till exempel tvättjänster. Vi har tänkt på varje liten detalj så att det nu är lättare än någonsin att göra sin livs resa.

Utöver den ofantliga variationen på destinationer och upplevelser i land gör MSC Magnifica det även möjligt för gästerna att resa på ett riktigt bekvämt och stilfullt sätt. Fartyget som byggdes 2009 är en ståtlig design med avslappnad finess och alla de kännetecken som utmärker MSC Cruises fartyg. Det erbjuder till exempel en av de högsta siffrorna i fråga om balkonghyttar, högkvalitativ service, fräscha och autentiska matalternativ med fyra restauranger och 11 barer, moderna och bekväma hytter samt ett brett utbud av underhållning och nöjesaktiviteter. Här finns gourmetrestauranger som serverar mat med fräscha ingredienser och genuin inspiration från hela världen och en mängd olika underhållningsformer i världsklass, till exempel ett fullskaligt kasino, panoramadiskotek, cigarrlounge, 4D-bio och mycket mer. Gästerna kommer att känna igen MSC Cruises hänsyn till detaljer när det gäller service och design.

Det finns en mängd olika aktiviteter att göra ute på havet men gästerna kan också välja att koppla av vid en av de många tillflyktsplatser som finns ombord. Här finns bland annat MSC Magnificas prisbelönta MSC Aurea Spa med traditionell balinesisk massage som inte finns någon annanstans ute på havet, många ultramoderna skönhetsbehandlingar, en bastu, turkiskt bad och ett rum för vattenmassage.

Från den 14 november 2016 ger vi medlemmar i MSC Voyagers Club chansen att boka den 118 nätter långa kryssningen innan vi öppnar försäljningen för allmänheten den 14 december. Hamnarna för påstigning/landstigning är bland annat Civitavecchia/Rom, Genova, Marseille och Barcelona. Gästerna kan boka hytter med priser från 111899 SEK.

MSC Voyagers Club-medlemmar som bokar nu kan välja ett all inclusive-erbjudande samt få tre gånger fler medlemspoäng vid bokningen, vilket gör att de kan ta del av alla extraförmåner omedelbart. Gäster som inte redan är medlemmar i MSC Voyager Club men har ett lojalitetskort från en annan ledande researrangörs bonusprogram kan gå med i MSC Voyagers Club på en liknande eller högre nivå tack vare MSC:s statusmatchning. Mer information om MSC Voyagers Club eller programmet för MSC:s statusmatchning finns på: https://www.msccruises.se/sv-se/MSC-Voyagers-Club/Voyagers-Club.aspx

Läs mer om MSC Magnifica och detaljerna om världskryssningen här: https://www.msccruises.se/sv-se/Destinationer/MSC-World-Cruise.aspx