De ska leda MSD Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2014 14:00 CEST

I dag presenterade vd Jacob Tellgren sin nya ledningsgrupp för MSD Sverige.  Förändringen är ett led i företagets nya affärsmodell som bygger på ett ökat fokus på samarbeten med hälso- och sjukvården. Företaget överger nu helt affärsområden indelade efter terapiområden och organiseras istället utifrån sjukvårdsregionerna i Sverige.

Den nya ledningsgruppen består av:

• Regiondirektör Stockholm/Norrland: Pontus Ek
  • Regiondirektör Väst: Hlif Sigurgeirsdóttir Liljenberg
  • Regiondirektör Mellansverige: Linda Wallgren
  • Regiondirektör Syd: Fredrik Andreasson
  • Regiondirektör Sydost: Magnus Lejelöv
  • Direktör pris och upphandling: Oskar Lindeberg
  • Marknadsdirektör: Jessica Stenberg
  • Direktör policy och kommunikation: Ulf Janzon
  • Direktör strategi och införande: Svante Ödefors

I ledningsgruppen ingår även Finansdirektör Mehmet Yavuz, medicinsk direktör Tryggve Ljung samt Personaldirektör Catarina Agaeus.

Läs mer om den nya affärsmodellen i tidigare pressmeddelande

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jacob Tellgren, vd MSD Sverige, 070-355 08 11
Ewa Lundborg Haller, kommunikationschef, 070-355 08 04

MSD är ett ledande globalt hälso-och sjukvårdsföretag som arbetar för att göra skillnad för många människor världen över. I USA och Kanada är företaget känt under namnet Merck.

Vi har en bred produktportfölj av receptbelagda och receptfria läkemedel, vacciner samt veterinärmedicinska läkemedel och företaget är representerat i mer än 140 länder.

MSD i Sverige har cirka 200 anställda och kontoret ligger i Sollentuna. Vi marknadsför läkemedel och genomför kliniska prövningar inom bland annat följande sjukdomsområden: kardiologi, immunologi, diabetes, infektionssjukdomar, astma/allergi, kvinnohälsa, cancer, dermatologi och centrala nervsystemets sjukdomar.