Digitalt kontrolltorn revolutionerar i vården

Revolutionera vårdsystemet – för framtidens generationer och digitala miljöer

Tisdag 4 juli kl 15-17 på Clarion Hotel Wisby

Gästtalare: James Scheulen, Johns Hopkins Medicine

Under Almedalsveckan sätter MSD fokus på digitalisering av vården. Digitalisering förenklar våra relationer med familj & vänner, arbete och samhällskontakter. Vi kommunicerar på nya sätt och har helt nya förväntningar på tillgänglighet och service i vården. Hur kan vi effektivisera styrmodellen av sjukvården och ta del av den digitala revolutionen genom nya modeller för tillgänglighet, vårdflöden, finansiering och behandling?

Medverkar gör:

Sofia Svanteson, entreprenör och civilingenjör, KTH, digitaliseringsexpert

James Scheulen, Emergency Medicine and Capacity Management, Johns Hopkins Medicine

Anders Lönnberg, regeringens life science samordnare

Moderator är journalisten, författaren och digital expert: Frida Boisen

Läs mer här och följ seminariet live här.

• almedalen