MTR Express höjer sin kundnöjdhet ytterligare

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2015 07:12 CEST

De röda snabbtågen har nu trafikerat sträckan Göteborg-Stockholm i drygt två månader. Efter första månadens drift visade kundundersökningen på 91 procents kundnöjdhet – ett fantastiskt högt resultat. Nu höjer sig företaget ytterligare.

Liksom många andra mäter MTR Express kontinuerligt sina kunders upplevelse av service och generell nöjdhet. Efter en otroligt stark start med hela 91 procents kundnöjdhet höjer sig MTR Express ytterligare en procentenhet till 92 procent nöjda kunder.

Våra servicemedvetna medarbetare levererar fortsatt oerhört bra. Trots att vi inlett vår trafik i en utsatt period sett till problem i Trafikverkets infrastruktur är en rungande majoritet av MTR Express kunder mycket nöjda. Det känns roligt att redan från start kunna ligga på en så hög nivå och det visar på vår oerhört positiva serviceanda i företaget, säger VD Johan Söör.

Den senaste mätningen som genomförts mellan den 8 maj-8 juni har besvarats av 3264 personer som rest med MTR Express. Undersökningen visar, förutom den övergripande kundnöjdheten på 92 procent, att även trafikinformationen till resenärerna fungerat väl; hela 94 procent är nöjda med den. Servicen ombord uppnår en kundnöjdhet på 93 procent.

MTR-koncernen, med bas i Hongkong, är ett av världens största tågföretag och bedriver idag tågtrafik på tre kontinenter: Asien, Australien (Oceanien) och Europa. Koncernen omsatte 2014 ca 48 miljarder SEK med ett resultat efter skatt på ca 14 miljarder SEK. Sedan november 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana. Att MTR nu utmanar SJ på paradsträckan Göteborg-Stockholm genom MTR Express är ett första steg i ambitionen att vara en långsiktig och innovativ aktör på den svenska och nordiska tågmarknaden. MTR Express erbjuder de dokumenterat punktligaste snabbtågen på sträckan och en genomsnittlig kundnöjdhet på 91 procent.

Hejsan!
    Har rest med er för första gången och blev väldigt positivt överaskad,är väldigt nöjd. Men en negativt
    Åsikt har jag och det är wi fi funkar väldigt dåligt önskar att det kommer att förbättras.
    Hälsningar Cenneth

- Cenneth Ekberg - 2015-06-13 20:23 CEST