Här är MUF:arna som ska vara med och förnya Moderaternas politik

I dag presenterade Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra på en presskonferens fem nya reformgrupper som ska utveckla Moderaternas politik inför valet 2018. Flera MUF:are på ledande positioner runt om i Sverige tar plats i fyra av fem arbetsgrupper för att vara med och förnya Moderaternas politik.

Reformgrupperna är: ”Ansvar för ekonomin med minskade bidragskostnader”, ”En trygg gemensam välfärd med nolltolerans mot dåliga skolor”, ”Arbete och ansträngning ska alltid löna sig”, ”Tillväxt i hela Sverige”och ”Trygghet att lita på”.

Ansvar för ekonomin med minskade bidragskostnader
Rasmus Törnblom, förbundsordförande MUF

En trygg gemensam välfärd med nolltolerans mot dåliga skolor
Ina Djurestål, riksordförande Moderata Studenter
Gustaf Göthberg, förbundsstyrelseledamot MUF

Arbete och ansträngning ska alltid löna sig
Oliver Rosengren, Nämnden för arbete & välfärd i Växjö och förbundsstyrelseledamot MUF.

Trygghet att lita på
Louise Meijer, vice förbundsordförande MUF och jurist
Benjamin Dousa, vice ordförande stadsdelsnämnden Rinkeby-Kista och fd. riksordförande Moderata Studenter

Sex av tio tycker att Sverige är på väg åt fel håll och för att bryta den utvecklingen har Moderaterna presenterat en plan för ett starkare Sverige.

• nyheter