MultiQ får ny stor order från Svenska Spel

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2010 08:50 CET

MultiQ har fått en ny stor order av Svenska Spel. Ordern är värd ca 11 miljoner kronor och skall levereras under första halvåret 2010.

MultiQ har fått en ny stor order från spelmarknaden. Svenska Spel fortsätter att utöka den digitaliserade spelinformationen och ska installera fler digitala skärmar hos sina spelombud. Bland annat används skärmarna till säljbudskap, spelinformation och digitala väggtidningar.

- MultiQ har samarbetat med Svenska Spel sedan 2006. Det som från början var en pilot i 20 butiker med en rullande textsida, är nu den senaste teknikens Digital Signage-system som omfattar omkring en tredjedel av Svenska Spels ombud, säger Anders Laurin, VD på MultiQ.

- Vi kopplar på nya ombud i en jämn ström och alla tycker att det är väldigt bra. Det underlättar för ombuden och vi på Svenska Spel kan styra budskapen och erbjuda mycket mer aktuell och relevant information. Dessutom sparar ombuden mycket tid. Innan skrev de posters och liknande själva, nu kommer informationen från centralt håll, berättar Mathias Johansson projektledare på Svenska Spel och fortsätter: Samarbetet med MultiQ fungerar jättebra. Vi ser dem som en samarbetspartner mer än underleverantör och är verkligen nöjda.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-02-22, kl. 08.45.

E-mail: anders.laurin@multiq.com

MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQ erbjuder bildskärmslösningar av hög kvalitet för publika miljöer. Under de senaste åren har MultiQ blivit en stor aktör inom den växande europeiska marknaden för Digital Signage där bolaget erbjuder hår