MultiQ fortsätter leverera till Svenska Spel

Pressmeddelande   •   Sep 01, 2008 13:29 CEST

Svenska Spel har lagt ytterligare en order på lösningar för digitaliserad spelinformation hos MultiQ. Ordern uppgår till ett värde på ca 11 MSEK och kommer att levereras under fjärde kvartalet 2008.

Anders Laurin, VD MultiQ:
- Den nya ordern är en glädjande utveckling av det redan påbörjade samarbetet med Svenska Spel. Installationerna fortlöper enligt plan och vi ser också ordern som en bekräftelse på att vår Digital Signage lösning håller högsta kvalitet.

Fakta om bolaget:
MultiQ International AB bildades 1988 i Malmö. MultiQs marknadserbjudande består av bildskärmslösningar, hårdvara och mjukvara för Digital Signage lösningar samt tillhörande kringutrustning och tjänster. MultiQ är noterat på Stockholmsbörsens Small Cap lista. Företaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sina produkter, bland annat CeBIT Highlight Award för bästa innovativa hårdvara och Utmärkt Svensk Form för design. Bolaget har sitt huvudkontor i Malmö, Sverige samt försäljningskontor i Stockholm, Tyskland, Norge och Storbritannien.

För kontinuerlig information om bolaget, se www.multiq.se