MultiQ lanserar ny 42" monitor för Digital Signage

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2010 11:25 CET

MultiQ lanserar en ny högkvalitativ 42" monitor producerad för professionell användning. Den har inte bara full HD utan även monterings möjligheter i både landskaps och porträtt läge till ett pris som ger mycket värde för pengarna. Med de höga kraven inom Digital Signage lösningar i åtanke har ljusstyrka, lång livslängd, extra kontrollfunktioner och hög funktionalitet prioriterats. Olikt en LCD-TV för hemma bruk så är denna nya skärm mycket robust och har en högkvalité LCD panel producerad för 24/7 drift.

Porträtt läget ger också en möjlighet att behålla de format som traditionellt använts av många posters och skyltar.

Tack vare en elegant design och en smal front ram så kan man enkelt placera monitorerna sida vid sida på ett snyggt sätt och också bygga en video vägg. Monitorn har mycket hög kontrast och video loop through och daisy chain funktioner. Den har teknik för att reducera effekterna av så kallad "image retention", CCFL kvicksilver reduktion, avancerat överhettnings skydd och förbättrade funktioner via RS232, för diagnostik och kontroll möjligheter, vilket ger en skärm perfekt för alla publika platser och avancerade Digital Signage system.

De nya produkterna finns tillgängliga hos MultiQs partners i februari 2010.

Mer information om de nya produkterna finns på www.multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-02-25, kl. 10.15.

Anna Petersson, Product Manager MultiQ
Tel.: +46 (0)709 74 35 11