MultiQ lanserar ny produktfamilj för digitala skyltar

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 13:46 CET

MultiQ informerar idag om deras nya produktserie för digital skyltning och web-kiosker. Produktfamiljen består både av skärmar med inbyggd mediaspelare samt fristående mediaspelare, alla har stöd för full HD-video och ett öppet, kraftfullt programmeringsgränssnitt.

- Vi har utformat MultiQs nya produktfamilj och vårt Digital Signage Management System, DSMS 3, särskilt med vår partner strategi i åtanke. Öppna API, stöd för standard webbverktyg som html, MPEG-4, PHP, Ajax med flera, möjliggör integration med och återanvändning av webb och andra IT-investeringar samt förenklar skapandet av nya applikationer för digitala skyltar, säger Anders Laurin, VD på MultiQ

MultiQs nya 19" bildskärmar med touchpanel och integrerad mediaspelare ger en kompakt och smidig installation för webbaserade informationskiosker självbetjäningskiosker i detaljhandel.

De nya produkterna finns tillgängliga hos MultiQs partners i början av Q1 2010.

Mer information om de nya produkterna finns på www.multiq.com

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2009-12-08, kl. 11.00.