Norsk detaljhandelskedja väljer MultiQs pekskärmar

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 08:56 CET

MultiQ har vunnit ett nytt stort projekt i Norge. En stor norsk detaljhandelskedja har valt att installera MultiQs pekskärmar i sina butiker. Ordern är värd 3,4 miljoner kronor och levereras under första halvåret 2010.

En av Norges större detaljhandelskedjor har genom MultiQs samarbetspartner Lindbak Retail Systems AS lagt en order värd 3,4 miljoner kronor. MultiQ ska förse kassorna i kedjans 248 butiker med 15-tums pekskärmar. Skärmarna levereras under första halvåret 2010.

- I det här projektet blir vår erfarenhet av såväl tekniken som detaljhandelsbranschen till stor nytta för kunden, säger Anders Laurin, VD på MultiQ. Vi gläds åt att vinna ytterligare en betydelsefull kund i Norge och stärka vår position där.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-01-21, klockan 08.45.