Svensk detaljhandelskedja väljer MultiQs Digital Signage lösning

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 11:41 CET

MultiQ har vunnit ett nytt stort projekt i Sverige. En svensk detaljhandelskedja har genom MultiQs samarbetspartner Atea lagt en order värd drygt 2 miljoner kronor.

MultiQ ska förse kedjans 150 butiker med bildskärmar, mediaspelare och applikationsmjukvara för Digital Signage. Lösningen levereras under första halvåret 2010.

- I det här projektet blir vår erfarenhet av såväl tekniken som detaljhandelsbranschen till stor nytta för kunden, säger Anders Laurin, VD på MultiQ. Vi gläds åt att vinna ytterligare en betydelsefull kund på den svenska marknaden.

MultiQ är skyldig att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 2010-02-24, kl. 08.45.