Ytterligare en stor svensk detaljhandelskedja väljer MultiQ

Pressmeddelande   •   Maj 05, 2004 09:39 CEST

MultiQ har tecknat ett ramavtal med Mercor Sweden AB gällande leveranser till en stor svensk detaljhandelskedja. Ramavtalet gäller i första skedet kundanpassade bildskärmar till ett värde av ca 14 MSEK för användning i slutkundens kassadiskar.

Efter en längre utvärdering har MultiQ valts som leverantör av både slutkunden och Mercor. En första leverans om 100 enheter har skett och leveranser kommer att pågå under en tvåårsperiod. Med hänsyn till önskemål från kunden kan vi i dagsläget inte offentliggöra deras namn. Kunden har ett antal andra projekt där bildskärmar behövs och vi förväntar oss att ramavtalet kommer att utökas säger Jonas Wästberg, VD på MultiQ Products AB.

Det stärker vårt koncept att ytterligare en stor detaljhandelskedja har valt att satsa på MultiQ då det visar vilka stora mervärden vi erbjuder i denna påfrestande miljö. MultiQs skärmar har tack vare sin robusta konstruktion med aluminiumchassi och glasskiva, som skyddar panelen, en lång livslängd med bibehållen finish samt är lätt att rengöra. MultiQs skärmar är dessutom enkla att integrera i våra kunders befintliga miljö tack vare den stilrena designen samt möjligheten till specialanpassning.

Jonas Wästberg, VD MultiQ International AB, tel: 040-14 35 38, mobil: 0709-74 35 00, e-post: jonas.wastberg@multiQ.se
Peter Ahlgren, styrelseordförande i MultiQ International AB, mobil: 0708 15 09 91, e-post: peter.ahlgren@multiQ.se
Peter Thulin, VD och ägare av Mercor Sweden AB, mobil: 070 – 533 31 13, e-post: peter.thulin@mercor-sweden.se

MultiQ Products AB bildades 1988 i Malmö. Företaget utvecklar, tillverkar och marknadsför kundanpassade platta bildskärms- och modullösningar för publika och krävande miljöer. Skärmarna kan integreras i inredningen och monteras på en mängd olika sätt. De lyfter effektivt fram kundens varumärkesprofil med t ex företagets färg och logotyp.

MultiQ är noterat på O-listan. År 2003 omsatte bolaget 81 MSEK och hade 25 anställda. Företaget har erhållit ett flertal utmärkelser för sina produkter, bland annat CeBIT Highlight Award för bästa innovativa hårdvara och Utmärkt Svensk Form för design.

Fakta om Mercor:
Företaget bildades 1999 och utvecklar webbapplikationer för IT-produktion samt handhar samtlig utrustning för IT i butiksverksamhet. Mercor Sweden AB omsätter ca 200 MSEK. Företaget levererar World-Wide oberoende av tillverkare.