Ny VD för MUM Digitech

Ny VD för MUM Digitech

– Just nu expanderar MUM åt flera håll, och digitech är ett affärsområde där vi ser stor potential och därför har kraftiga tillväxtplaner, berättar Ulrika Lindström Oskarsson, VD för MUM AB. Joakims gedigna erfarenhet av digitalisering och systemutvecklingsnära leveranser är exakt vad vi och våra kunder behöver.

Joakim Ohlsson beskrivs som en engagerande ledare med gedigen teknisk erfarenhet av bland annat digitalisering, systemutveckling och testautomation och som drivs av att skapa värde för kunderna. Han kommer närmast från Sigma IT där han varit affärsområdeschef.

– Jag kommer fokusera på att utveckla MUM:s erbjudande med utveckling och rådgivning för våra kunders digitala transformationsresa till tjänster i molnet, säger Joakim Ohlsson, ny VD för MUM Digitech.

Joakim Ohlsson tillträdde som VD den 25 september.

MUM AB etablerades 2014 och erbjuder tjänster inom Digital, Change, Sustain och Compliance. Konsulterna har alla lång erfarenhet från sina områden och utgör en brygga mellan affär och IT,  mellan strategi och operativt arbete, och mellan projekt och hållbar förvaltning. MUM AB är ett litet men växande bolag med höga ambitioner och verkar främst inom bank & finans, försäkring och detaljhandel.

Joakim Ohlsson

VD Mum Digital Technology 076-834 33 01

MUM Group är ett tech och managementkonsultbolag som föddes ur en önskan att inte vara som alla andra i branschen. En hög nivå av professionalism kombinerat med en mjuk och vänlig företagskultur har varit framgångsfaktorn för verksamheten sedan starten 2014. Bolaget grundades av VD Ulrika Lindström Oskarsson och Mikael Lundstedt. I koncernen MUM Group ingår dotterbolagen Consulting, Digital Technology, Compliance och Experience, som ökar affärsvärdet genom att brygga mellan IT, verksamhet och organisation.