Årets innovatör 2015 i Eskilstuna utsedd

Nyhet   •   Feb 15, 2016 14:00 CET

De lyste klarast i Eskilstuna under 2015

Vid näringslivets fest Marknadsplats i Eskilstuna utsågs Årets Företagare, Årets Nyföretagare, Årets Marknadsförare samt Årets innovatör som Munktell Science Park står bakom.

Det blev serieentreprenören Mattias Stjernström som mottog utmärkelsen Årets Innovatör 2015 med följande motivering:

"Årets innovatör har ett utpräglat innovativt förhållningssätt som bygger strukturer för ändrade beteenden, där människorna placeras i centrum för innovationsprocessen. Affärsmässig framgång skapas genom att betrakta utmaning som möjlighet. Genom att möta framtidens utmaningar, skapa nytta och utmana konservativa samhällsfunktioner är han innovativ på ett sätt som utmanar de egna företagen, olika branscher och Eskilstuna"

Vinnare i övriga kategorier är:

Årets Företagare 2015

• Marie Pettersson, Mälarchark AB
Kontaktperson: Monika Holmqvist – Företagarna, tel. 070-283 56 36

Årets Marknadsförare 2015

• Martin Roos, Eskilstuna Evolution - Destination Eskilstuna
Kontaktperson: Niklas Sikström – Marknadsföreningen, tel. 070-432 34 32

Årets Nyföretagare 2015
• Holger Frense, Frense Larsson Byggnation AB
Kontaktperson: Christer Dahl – Nyföretagarcentrum, tel. 070-545 84 84

Marknadsplats Eskilstuna ägde rum på Munktellmuseet i Eskilstuna. Intresset har varit stort och det var mer än fullbokat. Carl Tillenius var konferencier, geniförklararade komikern Emma Knyckare körde en uppskattad stå-upp föreställning och det unga husbandet Odd Sound med unga, lovande musiker från Eskilstuna, stod för den musikaliska underhållningen. Marknadsplats Eskilstuna arrangeras av Marknadsföreningen i Eskilstuna, Företagarna, Nyföretagarcentrum och Munktell Science Park.

För mer information kontakta:

Stina Adolfson Kiviaho, Munktell Science Park, stina@munktellsciencepark.se, 070-1046005