Innovationer för produktion av energi - kreativ workshop i Almedalen

Nyhet   •   Jun 27, 2013 09:37 CEST

Kreativ workshop - innovationer för produktion av energi

Var med och ta fram morgondagens energismarta lösningar. Under processledning av Hyper Island kommer mindre grupper vaska fram spännande lösningar – som kan vara allt från solceller på tak, lagring av energi i batterier till laddning av telefoner på cykeln - eller något helt annat.

Vad kan få privatpersoner att bli mer energismarta - exempelvis genom att producera energi? I denna kreativa workshop tar mindre grupper fram idéer för en mer hållbar energiproduktion. Oavsett om du är kreatör, forskare, miljökunnig, entreprenör, energiexpert, politiker eller något helt annat så ser vi att du kommer ha mycket att ge och ta i denna workshop.

Flera samhällskeenden gör att potentialen för innovation inom detta område är stark: Solceller blir bättre och billigare, smarta elnät blir alltmer vanligt, energilagring i batterier har utvecklats. Vi ser också fler satsningar på eldrivna fordon, smarta energimätare och hållbar stadsutveckling från politiker, regioner och företag.

Workshopen är en del i Mälardalen Open, en öppen innovationstävling initierad av Automation Region i samarbete med Munktell Science Park

Onsdag 3/7 klockan 13:30 - 15:00

Plats: Teaterskeppet i Visby hamn, Lilla Matsalen