Mattias Rossköld tillförordnad VD för Munktell Science Park

Nyhet   •   Aug 17, 2016 15:00 CEST

Näringslivsdirektör Mattias Rossköld blir tillförordnad VD för Munktell Science Park (MSP) efter Sasan Shaba som lämnar uppdraget den 1 september.

Mattias tillträder som tillförordnad VD den 1 september till dess att rekrytering av ny VD är klar. Mattias kommer att fortsätta arbeta som näringslivsdirektör under denna tid.

– Som näringslivsdirektör har jag redan ett nära samarbete med Munktell Science Park och bra insyn i verksamheten. Mitt fokus under tillförordnandet kommer vara att skapa förutsättningar för bolaget att arbeta utifrån sin nya affärsplan, säger Mattias Rossköld, näringslivsdirektör i Eskilstuna.

– Det känns mycket bra att Mattias går in i rollen som tillförordnad VD, säger Teresa Laurén, styrelseordförande för Munktell Science Park. Han har bra insyn i arbetet och kan snabbt komma igång. Rekryteringen av en ny VD är igång och förhoppningen är att vi kan ha personen på plats i januari 2017.

Kontakt:Teresa Laurén, styrelseordförande, 0760-54 55 77, teresa.lauren@eskilstuna.se
Mattias Rossköld, näringslivsdirektör, 070-086 66 25, mattias.rosskold@eskilstuna.se

Munktell Science Park har funnits i Eskilstuna i tio år och varit ett helägt kommunalt bolag i ungefär tre år. I februari beslutade kommunfullmäktige om bolagets nya inriktning med huvudfokus på samarbete och befintliga företag i Eskilstuna, att attrahera tillväxtföretag och att stödja nyföretagande. Bakgrunden till beslutet är en kartläggning som genomförts för att bland annat visa hur Munktell Science Park, kommunens näringslivsavdelning samt övriga förvaltningar och bolag inom kommunkoncernen kan berika varandra genom att förtydliga de olika verksamheternas roller och uppdrag.