Mia Wistrand - en sörmländsk innovatör

Nyhet   •   Jan 16, 2015 09:05 CET

Nu har det äntligen blivit verklighet för de sörmländska innovatörer som genom idétävlingen Sörmex ställer ut sina produkter på Formex - Nordens största mässa för heminredning och design 14-17 januari 2015. Drygt 40 produktidéer från Eskilstuna, Strängnäs, Katrineholm och Nyköping deltog i tävlingen varav 10 bidrag vann de attraktiva platserna.

Mia Wistrand är en av vinnarna. Hon driver Glamyra, ett litet familjeägt designhus. Hon är form- givaren som lever för att göra världen lite gladare och hennes skärbrädor Cuties syntes på Formex 2013. Glamyra arbetar med högkvalitativa produkter där all tillverkning sker i Eskilstuna i Sverige.

Sörmex är en idétävling med syfte att främja innovationer i Sörmland. Tävlingen finansieras av Regionförbundet Sörmland och drivs av Munktell Science Park i samarbete med de övriga innovationsnoderna i Sörmland; Katec, Företagslabbet och Strängnäs Business Park.

Vad ska den göra som har en riktigt bra idé till en innovation eller designprodukt?

- Ta kontakt med innovationsrådgivare i det område du bor. Du får information om aktiviteter som kan vara intressanta för dig. I Eskilstuna, Strängnäs, Nyköping och Katrineholm har vi allt från idécaféer och seminarier till workshops, affärsutvecklingsprogram, rådgivning och coachning. Bland det viktigaste är att hitta sitt eget driv, och det kan bli lättare när du byter erfarenheter och delar kontakter med andra, berättar Cilla Krantz, projektledare för Sörmex.

För mer information vänligen kontakta:

Mia Wistrand telefon: 073-2006673 info@glamyra.se www.glamyra.se
Cilla Krantz, Projektledare Sörmex telefon: 070-3846424 cilla@munktellsciencepark.se