Percepio AB utvalt att delta i nationellt utvecklingsprogram

Nyhet   •   Aug 20, 2012 15:15 CEST

Storsatsning på unga lovande ICT företag

Innovationsbron skriver i en pressrelease att 11 företag med hög tillväxtpotential inom ICT sektorn har valts ut och kommer att delta i det nya nationella företagsutvecklingsprogrammet, Born Global. Ett av dessa företag är Percepio AB som gjorde exit ur företagsinkubatorn Create i våras. Syftet med programmet är att öka företagens chanser att ska växa snabbt nå en bra lönsamhet. Bakom satsningen står Innovationsbron tillsammans med Center for Business Innovation, CBI vid Chalmers.

De 11 utvalda tillväxtföretagen erbjuds stöd från ledande svenska och internationella experter, entreprenörer och coacher med lång erfarenhet av företagsutveckling inom ICT-området.

De antagna bolagen till Innovationsbrons Born Global program är:

–        Help-IT AB, www.help-it.se
–        Proj Tools AB, www.projtools.se
–        ContentMap AB, www.contentmap.se
–        Percepio AB, www.percepio.se
–        daLockr AB, www.dalockr.com
–        Yooba AB, www.yooba.se
–        Roadroid AB, www.qtex.se
–        Hawc International AB,  www.hawc.biz
–        Paperton AB, www.paperton.com
–        Detecify / Young and Skilled, www.youngskilled.com
–        Emues Group AB, www.emues.com

För mer information kontakta:

Maria Kessling, Kommunikationschef på Innovationsbron AB Tel: 0768-808810, maria.kessling@innovationsbron.se

Erik Hennerdal, VD Create, 073-969 51 30, e-post: erik.hennerdal@createhere.se

Om Create
Create erbjuder entreprenörer i Södermanland och Västmanland ett affärsutvecklingsstöd som leder till snabbare och säkrare tillväxt. Vi vänder oss till er som har ambition att bygga ett stort och lönsamt företag på en växande, global marknad. Create AB ägs av Munktell Science Park och Västerås Science Park och har ett strategiskt samarbete med Mälardalens Högskola för att stödja innovations- och forskningsbaserade företag i deras utveckling till sunda och lönsamma tillväxtföretag.