Sasan Shaba blir ny vd på Munktell Science Park

Nyhet   •   Feb 15, 2016 12:15 CET

Munktell Science Parks styrelse har enigt beslutat att tillsätta Sasan Shaba som ny vd för Munktell Science Park (MSP). Han är 31 år och kommer senast från näringslivsenheten på Eskilstuna kommun där han arbetat som näringslivsutvecklare. Dessförinnan arbetade Sasan i högskolenära inkubatorer både på KTH och MDH. Han har även erfarenhet som egen företagare och internationellt arbete.

- Jag är väldigt entusiastisk över att få leda och driva Munktell Science Parks utveckling framåt. MSP har en stor potential och ett engagerat team som vi ska ta vara på för att bli starka lokalt och regionalt med tydligt fokus, säger Sasan Shaba.

Teresa Laure´n, styrelseordförande Munktell Science Park, är mycket nöjd med rekryteringen och tillägger:

- Sasan är en ung ledare med driv och passion för verksamhetens frågor vilket är en stor tillgång nu när arbetet påbörjas med att tillsammans stärka Eskilstunas näringsliv utifrån de nya ägardirektiven.

Sasan Shaba börjar sitt nya uppdrag den 16 februari 2016.

För mer information kontakta:

Teresa Laurén, styrelseordförande Munktell Science Park
tfn: 076-054 55 77 e-post: teresa.lauren@eskilstuna.se