Sasan Shaba slutar som VD för Munktell Science Park

Nyhet   •   Jun 17, 2016 12:00 CEST

Sasan Shaba har beslutat sig för att lämna uppdraget som VD för Munktell Science Park. Han blir kvar som VD till i augusti. Därefter återgår han till sitt tidigare arbete som näringslivsutvecklare på Eskilstuna kommun.

- Jag har helt enkelt kommit fram till att VD-uppdraget inte är rätt för mig, säger Sasan Shaba. Samtidigt känns det bra att kunna fortsätta vara en aktiv part i Eskilstunas näringslivsutveckling utifrån min nygamla roll, då jag brinner för Eskilstunas utveckling och Munktell Science Park.

MSP har en ny inriktning sedan februari i år och det är ett stort åtagande att driva den omvandling som behövs för att utveckla verksamheten i enlighet med ägardirektiven.

- Jag respekterar Sasans beslut men beklagar att han väljer att lämna bolaget, säger Teresa Laurén, styrelseordförande i Munktell Science Park. Det är glädjande att Sasan vill fortsätta bidra till näringslivets utveckling från en annan position.

Rekrytering av ny VD startar omgående.

Kontaktuppgifter:
Teresa Laurén, styrelseordförande, 0760-54 55 77, teresa.lauren@eskilstuna.se
Sasan Shaba, VD, 070-086 29 05, sasan@munktellsciencepark.se

Fotnot:
Munktell Science Park har funnits i Eskilstuna i tio år och varit ett helägt kommunalt bolag i ungefär tre år. I februari beslutade kommunfullmäktige om bolagets nya inriktning med huvudfokus på samarbete och befintliga företag i Eskilstuna, att attrahera tillväxtföretag och att stödja nyföretagande. Bakgrunden till beslutet är en kartläggning som genomförts för att bland annat visa hur Munktell Science Park, kommunens näringslivsavdelning samt övriga förvaltningaroch bolag inom kommunkoncernen kan berika varandra genom att förtydliga de olika verksamheternas roller och uppdrag.