Sörmlandsfonden på Residenset

Nyhet   •   Maj 16, 2014 10:24 CEST

Sörmlandsfonden har på inbjudan av landshövding Liselott Hagberg och länsråd Staffan Larsson tillbringat en dag på Residenset i Nyköping denna vecka. Dagen inleddes med ett så kallat Sörmlandsnäste där Sörmlandsfondens styrelse, en grupp privatinvesterare/affärsänglar, landshövdingen och länsrådet deltog.

Under Sörmlandsnästet diskuterades bland annat framtida möjligheter att utveckla Sörmland som attraktivt län för att starta och etablera företag. Den senare delen av Sörmlandsnästet fokuserade på utveckling av de sörmländska bolag som Sörmlandsfonden och affärsänglarna jobbar med, där även två bolag presenterade sina affärsidéer för att initiera utvecklingsarbete om bland annat investering med externt ägarkapital. Dagen på Residenset avslutades med styrelsemöte och årsstämma för Sörmlandsfonden AB.

Fakta Sörmlandsfonden
Sörmlandsfonden AB bildades 2012 av Sparbanken Rekarne, Sörmlands Sparbank och Länsförsäkringar Södermanland för att hjälpa till att utveckla sörmländska företag genom att tillföra kontakter, kompetens och vissa fall kapital. Regionförbundet Sörmland och Länsstyrelsen i Södermanland finansierar driften under de första åren via Munktell Science Park, vars VD Thomas Karlsson även är VD i Sörmlandsfonden.

Foto fr vänster:
Liselott Hagberg, Landshövding