Stella Scott gäst i Lunchfåtöljen inför Springpride i Eskilstuna

Nyhet   •   Maj 16, 2016 13:06 CEST

Lördagen den 21 maj genomförs den tionde upplagan av Springpride - för mångfald, öppenhet och mänskliga rättigheter. Munktell Science Park i Eskilstuna arbetar strategiskt med mångfaldsfrågor och uppmärksammar Springpride med att bjuda in Stella Scott till Lunchfåtöljen.

Stella Scott är operasångare, dansare och skådespelare utbildad i USA, Sverige och Italien. Hon var tidigt ut i Sverige att prata ”rosa pengar” och vikten av att organisationer använder HBTQ perspektiv i sina marknadsföringsstrategier. På onsdag den 18 maj är hon gäst i Lunchfåtöljen och berättar där om den undangömda historia som kvinnor och HBTQ-personer bidragit med till vårt kulturarv och hur vi inkluderar på rätt sätt.

Lunchfåtöljen drivs utav nätverket Företagsamma kvinnor och skapar möten mellan människor inom olika branscher och verksamhetsområden. Här ges tillfällen att utbyta erfarenheter, affärsmöjligheter, tankar och idéer.
 Vid varje nätverksträff samtalar Johanna Lundin, jämställdhetsutvecklare med en inbjuden gäst i Lunchfåtöljen.

- Den här veckan visar vi hur vi vill att alla dagar ska vara. Inkluderande, öppna och fyllda av mångfald. Det finns många vinster både för civilsamhället och näringslivet om vi vågar och kan inkludera på rätt sätt, säger Johanna Lundin, jämställdhetsutvecklare på Munktell Science Park.

Munktell Science Park är Sveriges första science park som har en anställd jämställdhetsutvecklare med mål att höja genuskompetensen i näringslivet och bidra till ett jämställt innovationssystem. Eskilstuna kommuns mål är att bli en av Sveriges mest jämställda kommuner.

För mer information kontakta:
Johanna Lundin, jämställdhetsutvecklare, Munktell Science Park
Mobil 070-281 99 14 Mail: johanna@munktellsciencepark.se