Teknikhubb för yrkesskolestuderande på Munktell Science Park

Nyhet   •   Maj 26, 2016 10:38 CEST

Teknikstudenter inom yrkeshögskolan ges möjlighet att utvecklas tillsammans med andra distansstuderande i YH-centers teknikhubb på Munktell Science Park. Teknikhubben kan underlätta distansstudier, skapa intressanta möten och ge möjlighet att i en företagarmiljö knyta viktiga kontakter och nätverk för framtida yrkesliv.

- Det här är en satsning vi gör för att distansstudenter inom yrkeshögskolan ska mötas och utvecklas. Munktell Science Park är en utmärkt miljö att starta upp teknikhubben på, säger Sari Lanninger på YH-center.

Teknikhubben erbjuder studieplatser för distansstuderande, deltagande på föreläsningar och nätverksfrukostar i en kreativ miljö och möjlighet till nätverkande med närhet till innovation och teknik.

Den ettåriga teknikhubben genomförs som pilot inom ramen för YH-center. Projekt YH-center handlar kortfattat om att fler yrkeshögskoleutbildningar ska starta i Eskilstuna och som därmed bidrar till näringslivets kompetensförsörjning.

För mer information kontakta:

Sari Lanninger
Projektledare/utbildningsmäklare