Thomas Karlsson avslutar sin tjänst på Munktell Science Park

Nyhet   •   Jan 12, 2016 14:00 CET

Pressmeddelande 2016-01-12

Thomas Karlsson har beslutat sig för att avsluta sin tjänst som vd för Munktell Science Park. Thomas kommer att fortsätta som vd för Sörmlandsfonden AB.

- Munktell Science Park har präglat 13 år av mitt liv, från den nyfödda idén till den betydande innovations- och utvecklingsarena verksamheten är i dag. Det har varit en fantastisk resa med många härliga reskamrater, säger Thomas Karlsson.

2004 blev Thomas Karlsson vd för Munktell Science Park som invigdes den 23 september 2005.

- Det har varit givande att samarbeta med Thomas, som har så bred och lång erfarenhet av kreativa näringslivsmiljöer. Det ska bli roligt att fortsätta bygga vidare på det fina arbete Thomas har lagt grunden till. Jag önskar honom varmt lycka till med det fortsatta uppdraget som vd i Sörmlandsfonden, säger Teresa Laurén, styrelseordförande Munktell Science Park.

Munktell Science Park, Eskilstuna Jernmanufaktur AB, är ett kommunalägt bolag och ingår i den kommunala bolagskoncernen med Eskilstuna Kommunföretag AB som moderbolag. Thomas avslutar sin tjänst den 4 april 2016. Arbetet med att rekrytera en ny vd till Munktell Science Park påbörjas omgående.

För ytterligare information kontakta:

Teresa Laurén, styrelseordförande Munktell Science Park, 0760-545577 teresa.lauren@eskilstuna.se
Thomas Karlsson, Vd Munktell Science Park, mobil 0701-046001 thomas@munktellsciencepark.se

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.