VD till Munktell Science Park i Eskilstuna

Nyhet   •   Sep 12, 2016 09:04 CEST

Vill du bidra till förändring och utveckla näringslivet i Eskilstuna? Brinner du för samverkan och gillar att arbeta i en flexibel och skapande miljö? Ser du möjligheter, är målinriktad och har framtidsmod? Då kanske du är Munktell Science Parks nya VD.

Munktell Science Park har som uppdrag att skapa jobbtillväxt i Eskilstuna, stödja och stimulera det befintliga näringslivet, attrahera företag att etablera sig i Eskilstuna samt inspirera och utveckla entreprenörer och start ups. Utöver det är Munktell Science Park en självklar mötesplats och katalysator för Eskilstuna och regionen.

Rollen som VD är både strategisk och operativ och du ska leda uppväxlingen av verksamheten utifrån nya inriktningen som är starkt kopplad till kommunens övergripande näringslivsutveckling.

Du ska initiera och utveckla samarbeten och nätverk med intressenter och bidra till att flera större projekt når i mål. VD har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar och rapporterar till styrelsen. I företaget finns ett team på ca 10 personer och i moderbolaget Eskilstuna kommunföretag AB finns stöd i frågor gällande t ex ekonomi och HR.

Kvalifikationer

Vi söker dig som

• har relevant erfarenhet från ledande position
  • van att ha budgetansvar
  • har arbetat i en nätverkande roll och är en naturlig relationsbyggare

Och ser det som meriterande om du

• har bred erfarenhet av privata näringslivet, akademien och offentlig sektor i kombination
  • har kunskaper om strukturfonder
  • framgångsrikt har drivit eller coachat start ups eller tillväxtföretag

Vi värdesätter om du är en person som

• har driv, är prestigelös och trygg i dig själv
  • är flexibel och lyhörd
  • är en modig och mogen ledare
  • har en god motivations- och kommunikationsförmåga
  • är målinriktad och kan påvisa goda resultat från tidigare uppdrag

B-körkort är ett krav liksom goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

I denna rekrytering samarbetar vi med Proffice och frågor besvaras av rekryteringskonsulterna Maria Walde, 073-343 41 58 eller Malin Brock, 073-343 43 56. Registrera din intresseanmälan på www.proffice.se omgående men absolut senast den 25 september 2016. Löpande urval kan komma att ske.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Ort: Eskilstuna

Uppdragsgivare: Munktell Science Park