Anna Nedeby Bar-Am ny VD för Munktell Science Park

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2016 12:00 CET

Anna Nedeby Bar-Am, ny VD för Munktell Science Park

Det är Anna Nedeby Bar-Am som blir ny VD för Munktell Science Park AB. Det står klart efter att rekryteringsprocessen nu är avslutad. Anna Nedeby Bar-Am har närmast varit VD för Start-Up Stockholm. Hon tillträder sin tjänst den 1 februari 2017 men startar delvis arbetet redan under januari.

- Jag är mycket stolt och glad över att vi har rekryterat Anna Nedeby Bar-Am som VD, säger Teresa Laurén, styrelseordförande för Munktell Science Park. Hon har en gedigen erfarenhet av komplexa uppdrag och hennes kompetens passar väl in i MSPs uppdrag att vara med och utveckla Eskilstuna till en attraktiv stad för entreprenörer.

Anna Nedeby Bar-Am är civilekonom och har de senaste tio åren har varit VD på Start-Up Stockholm. Hon har också arbetat åtta år inom Shell-koncernen i olika chefsbefattningar i Sverige och utomlands, samt med integrationsfrågor i Israel. Andra uppdrag har varit som managementkonsult och projektledare inom Röda Korset, Stockholmsmässan, Market-Watch med flera organisationer.

- Eskilstuna är en spännande kommun i snabb omvandling och jag ser mycket fram emot att ta mig an utmaningen att tillsammans med de goda krafter som redan finns, aktivt utveckla och förändra näringslivet, säger Anna Nedeby Bar-Am, tillträdande VD för Munktell Science Park. Ett dynamiskt näringsliv skapar nya möjligheter till sysselsättning och personlig utveckling, vilket i sin tur bidrar till en ökad välfärd och trivsel i kommunen.

Munktell Science Park är en motor för näringslivet i Eskilstuna med fokus på stöd till befintliga företag, attrahera tillväxtföretag och stödja nyföretagande. MSPs verksamhet ska främja tillväxt i företag genom affärsutveckling, kompetensutveckling samt vara en mötesplats för Eskilstunas företag och entreprenörer.

Mer information:
Teresa Laurén, styrelseordförande Munktell Science Park, 076-054 55 77, teresa.lauren@eskilstuna.se
Anna Nedeby Bar-Am, tillträdande VD Munktell Science Park, 070-975 96 54, anna.nedeby.baram@gmail.com