Business School - mottagaren av SEB Future Business Award utsedd

Pressmeddelande  •  2012-05-29 22:58 CEST

Vårens omgång av businessprogrammet för regionens småföretagare och entreprenörer med nya affärsidéer är avslutad. Deltagarna presenterade sina affärskoncept inför publik. Vid finalen prisades bästa entreprenören och utmärkelsen SEB Future Business Award gick till Mikaela Bertilsson, SE Competence. Hennes affärsidé handlar om "webbaserad utbildning inom sjukvården för privatpersoner". Hon får en prissumma på 12 500 kronor.

Detta är den åttonde omgången i ordningen Business School genomförs och syftet är att på bästa sätt hjälpa blivande entreprenörer att förverkliga sina affärsidéer och nystartade småföretag att vidareutvecklas. Businessprogrammet har gett deltagarna workshops, föreläsningar och individuell affärscoachning.

Mottagaren av utmärkelsen utses av en jury bestående av Robert Berglund, SEB och Göran Hogestadh, Hogestadhs Management. Nytt för i år är att även förra omgångens pristagare deltar i juryarbetet - Jeanette Granberg, Projektbyrån

Till hösten startar Business School igen - vi ses onsdagen den 3 oktober 2012.

För mer information kontakta Munktell Science Park, Stina Adolfson Kiviaho 070-1046005

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom