Ny personal på Munktell Science Park

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2018 07:00 CEST

Eventansvarig Felix Andersson och kommunikationsansvarig Pia Thunström, Munktell Science Park

Munktell Science Park i Eskilstuna har rekryterat nya medarbetare i ambitionen att utveckla och förstärka organisationen.

Munktell Science Park (MSP) ska vara den självklara mötesplatsen för alla företagare, blivande företagare och dess intressenter i Eskilstuna. MSP erbjuder affärsutvecklingsprogram, inspirerande event, processledning för nyföretagande och kontorsplatser för att stimulera företagandet i Eskilstuna och därmed bidra till ökad sysselsättning.

Under kommande år skall bland annat en större kampanj och turné genomföras med syfte att aktivera fler att starta företag, målgruppsanpassade affärsutvecklingsprogram produceras, nya eventformat utvecklas, en innovativ satsning med Energimyndigheten påbörjas och science-delen förnyas. För att möta upp kommande utveckling har nu en kommunikationsansvarig och en eventansvarig rekryterats.

Pia Thunström är ny kommunikationsansvarig. Hon har erfarenhet av ledande kommunikationsroller från civilsamhället, näringslivet och offentliga organisationer. Pia har goda resultat av att effektivisera kommunikation och ska bidra till att utveckla Munktell Science Parks kommunikationsarbete.

- Genom kundvårdande system och smart kommunikation ska fler eskilstunabor veta om att Munktell Science Park är den självklara mötesplatsen för nya affärer och idéer. Du som bor i Eskilstuna och har en affärsidé ska veta att det är här du får hjälp med både råd och stöd, säger Pia Thunström, kommunikationsansvarig.

Felix Andersson är ny eventansvarig och kommer senast från Stockholmsmässan i Älvsjö där han arbetat med press och PR för Stockholmsmässans olika event. Felix är en uppskattad och välbokad konferencier till olika tillställningar både i Eskilstuna och i andra städer.

- Jag ser verkligen fram emot att komma tillbaka till Eskilstuna. Nu ska vi hitta nya spännande event tillsammans och ta tillvara på det driv som finns i Eskilstuna, men också kunna ge möjligheten att skapa energi och lust, säger Felix Andersson, eventansvarig.

Pia Thunström tillträdde sin tjänst 5 mars och Felix Andersson 21 mars 2018.

Kontakt:
Pia Thunström, kommunikationsansvarig. Tfn 073-306 03 96