​Adée uppträder på Näringslivets Mäktigaste Kvinna.

Veckans Affärer har i över 20 år utsett de 125 mäktigaste kvinnorna i svenskt näringsliv. Det är Sveriges viktigaste gala och där toppen av kvinnligt företagande samlas på ett och samma ställe, Veckans Affärers – Näringslivets Viktigaste Kvinna. Den 7 Mars kommer artisten Adée stå för delar av underhållningen på prisutdelningen på Grand Hôtel i Stockholm.

Att just Adée står på scenen är i samband med hennes driv som företagare. Hennes artistkarriär är ett verk av egenföretagande. Hon talade om vikten av förebilder och upplevelser när hon deltog i en panel på Almedalen Weekend förra året.

-Att vara del av ett sådant här viktigt evenemang är väldigt roligt. Här finns så mycket kompetens och kunskap säger Adée.

Adées projekt Future Songwriting har haft stor framgång. Ett projekt där hon hjälper unga tjejer att börja skriva och producera musik. Projektet gick för någon månad sedan på export till England.

Just nu jobbar Adée med en ny EP och sitt andra album i Birmingham.

Läs mer här

Om Adée

Adée, vars riktiga namn är Ida Olsson är sångerska,rappare och producent från Öland. Hennes karriär tog fart 2014 med singeln "Woman" som var officiell låt till jämställdhetskonferensen Nordiskt Forum där hon bl.a uppträdde live på Malmö Arena och i TV4 Nyhetsmorgon. Sen dess har hon turnerat i USA och Kanada, spelat i Tyskland, Frankrike, Norge, Portugal och Holland och runt om i Sverige där hon exempelvis uppträtt två gånger för Sveriges kungafamilj och varit förband till Silvana Imam och Maxida Märak och avslutat Almedalen Weekend.

Festivaler hon uppträtt på är bl.a SXSW, Midem, CMJ, Canadian Music Week, Öland Roots, Mondo Music NYC, WestWay Lab och hon är just nu aktuell med sitt tredje framträdande på New Skool Rules i Rotterdam. Hennes musik rör sig i gränslandet mellan ren soul, pop och hiphop där hon blandar sin starka känslosamma röst med kaxig rap på ett unikt sätt, hon har ett sound som ingen annan.

Adée är utvecklad av Talentcoach i Kalmar.

www.adeeofficial.com

• almedalen weekend