Cewineye släpper dansmixar 29 November

House/Electro/Dance mixarna "River's Dance" och "Streaming Dreams" släpps den 29 November och kommer finnas tillgängliga på internet Worldwide i digitalt format på, bland annat: Spotify, iTunes, Amazon etc.

Cewineye - en duo med Angie & Johan Lindblad - kommer ut med två nya dansmixar inom House/Electro/Dans genren för dansgolvet. "Streaming Dreams" skulle kunna kategorisera sig som Elektro inom EDM och "River's Dance" är mer åt House hållet inom Elektro/Dans. Cewineye rör sig i olika genrer och denna stil är ett uttryck för en mer experimentell sida som de har. På deras senaste album "Acoustic Vibe" från 2012 spelade de alla sina låtar med akustiska och/eller elektriska gitarrer och bas, medan dessa två nya dansmixar "River's Dance" och "Streaming Dreams" är inspelade med en Godin gitarr genom en Roland GR-55' synth.

Johan Lindblad spelar , arrangerar och producerar båda låtarna och skriver tillsammans med Angie Lindblad melodierna. Angie skriver texterna och sjunger alla vocals.

Mastrad i November 2016 på Cuttingroom, Stockholm av Mastering Engineer Björn Engelmann.

Cewineye's låt "My Darling" från albumet "Accoustic Vibe" låg 1:a under flera veckor på Svenska Närradiolistan under 2013 och blev därav rankad nr 3 (bland 300 artister) för hela året 2013.

Johan Lindblad är en lead-gitarrist som har sina rötter främst i rockmusik, jazzfusion och spansk gitarr. Har turnerat på heltid mellan åren 1989-1997 i hela USA med sitt eget förra band SinCity och tillsammans med, bland andra, CBS Recording Artist Camel Watters samt gitarr-gurun Greg Howe (Michael Jacksons tidigare sideman/gitarrist) och de gjorde fler Radio-, och TV-framträdanden i USA. Tillbaka i Sverige igen 1997 har han arbetat både med studio-inspelningar samt liveframträdanden.

Angie är en lead-sångerska med ursprung i den keltiska musiken och rockmusik. Hon har uppträtt på Stockholms Jazz Festival, pubar, Bellmanmuseet och festivaler, Kungsträdgårdens Scen och på Gotland och har också vart på mindre turnéer i Skottland -95, England -94, USA -99 och -04 och Irland -01. Hon började skriva låtar 1996 och har gjort det sedan dess. Hon har skrivit en jingel för en kort film om djur som har sänts flera gånger på Sveriges Television ( SVT), samt både Radio- och TV-framträdanden i SVT.

www.cewineye.com

Citicat Records