Crooked Trees släpper nya singeln "Wolf's Heart" 13 Oktober

Crooked Trees släpper singeln "Wolf's Heart" Fredagen den 13 Oktober. Det är bandets tredje singel i en svit av fyra singlar som kommer under 2017. Liksom den förra singeln är den inspelad i Mungo Studios ihop med Rolf Alex och Lennart Östlund.

- Vi fick väldigt bra respons när vi spelade på Live at Heart för någon månad sedan. Många hade bandet som förhandsfavoriter och det ska bli kul och få ut ny musik till den här publiken säger Emil Salmi.

Crooked Trees är en duo bestående av Kevin Spring (Gitarr) och Emil Salmi (Sång och gitarr). Med influenser som The Doors, Bruce Springsteen och mer moderna akter som Kings of Leon och Mumford & Sons har Crooked Trees skapat en unik pop/rock sound med folk/blues inslag.

Bandet bildades 2015 när Kevin och Emil bestämde sig att byta ut afterwork ölen på fredagar mot after-work gitarr istället. De höll till i en industridel av Stockholm och kunde spela hur högt de ville, hur länge de ville.

Genom bekanta träffade de producenten Mikael Nord som gillade vad han hörde och föreslog att de skulle söka upp Lennart Östlund som drev den legendariska Polar Studion och spelat in band som Led Zeppelin, Rammstein, Abba, Rolling Stones och många svenska klassiker.

De gick in med Lennart Östlund i Mungo Studios ihop med Rolf Alex och gjorde fyra singlar. Lennart tipsade av artistutvecklings firman Musichelp om vad de hade spelat in och de tog upp bandet direkt för att utveckla bandet mot en internationell karriär.

för mer info kontakta

Musichelp