Fearless släpper ny video

Hillbilly Metal bandet Fearless släpper video på sin nya singel "Blood Sweat & Shine". Låten har redan gått in på radiostationen Bandits metal rotation och tog sig in på Aftonbladets metal journalist Anders Klings Spotify lista.

Anders Klings lista

Nya videon

Efter en tid med brödernas släktingardjupt in i södra Louisiana, där de lärde sig att göra hembränt, laga gamla rostiga bilar och fiska i träskmarkerna allt tillsammans med tvättäkta hillbillys, åkte de tillbaka hem för att , fylld med inspiration, leverera en tung blandning av hårdrock, metal, hardcore och en liten twist av blues eller som de säger själva ”Hillbilly metal”.

Debutsingeln ”Hillbilly For Life” släpptes av bandet själva 2015, producerad av Kristoffer Folin på Purple Skull Music i Stockholm och fick snabbt över 100 000 spinns på Spotify enbart med egen marknadsföring. Singeln fick bra recensioner från olika hårdrockstidningar, allt ifrån Sverige till Italien och USA.

På sommaren släpptes även en officiell video till singeln med ca . Bandet blev sedan bokade till den sommarens upplaga av festivalen Skogsröjet som då firade sitt 10 års jubileum.

Efter det väntade en USA-turné på 6 veckor som genomfördes under sensommaren 2015 från öst till väst genom södern tillsammans med ett band från LA. Turnén blev mycket uppskattad och flera arrangörer önskade kommande återbesök.

Vid årsskiftet gick man in i studion tillsammans igen med Kristoffer Folin för att skapa debutalbumet som i dagsläget är mastrat och färdigt för att släppas under nästa år- Första singeln ut från albumet blir "Blood Sweat & Shine" som släpps 27/1.

Under våren var bandet med i Sweden Rocks bandtävling och kom med bland dom 20 bästa av 3000 sökande från hela världen. Fearless fick en headline-plats i Rockklassikertältet på torsdagen och intog scenen inför ett fullsatt tält. Konserten livestreamades över hela världen och en Live-DVD kommer att tas fram.

Bandet har med sina uppfinningsrika idéer maximerat sina liveframträdanden, gitarristen Tobbe har skapat en egendesignad gitarr i form av en högrep och en bas i form av en spade som fungerar och används på alla spelningar. Trummisen Andy har tagit fram en traktor som byggts in i trummsetet.

Det stora målet är att komma ut och spela live så mycket som möjligt för det är där som bandet känner sig hemma, att få dela den där speciella känslan tillsammans med publiken är oslagbar."

Nya singeln "Blood Sweat & Shine"

SPOTIFY: https://open.spotify.com/track/5lNalIML1up2986LUNsiHY

Nya Videon på Youtube.