Like Swimming spelar i Visby 24 januari.

Det hyllade bandet Like Swimming kommer till Hammer Bar i Visby på evenemanget Visby Showcase.

Like Swimming har blivit framröstade som 8 av de band man ska hålla koll på 2014 av det internationella A&R magasinet Kings of A&R. MTV hyllade bandet med orden ”Our latest obession”. Producentteamet Rock Mafia som sålt över 100 miljioner album hyllade Like Swimmings låt: “"Go Buffalo" is probably the most upbeat, morbid song you'll hear all year”. Bandet blev framröstad som 6:e bästa liveakt på festivalen Culture Collide av 200 band. Den hajpade sajten Daytrotter tog ut bandets låt ”Let go” till den 26 bästa låten 2013 utav 4800 låtar. Deras video till ”Go Buffalo” nådde före jul över 100 000 visningar på Youtube. Visby spelningen är den sista spelningen i Sverige innan de åker på en ny USA turné i mars som startar på den största showcasefestivalen SXSW (South by Southwest) i Austin Texas.

Visby Showcase kommer inte bara presentera nya talanger för de musikintresserade utan även erbjuda en samlingsplats för alla inom musikbranschen. Det kommer såväl managers och skivbolagsfolk från Stockholm likväl som producenter, musiker och låtskrivare från ön.

-Det blir en kokande gryta av kreativitet och en känsla att “här händer någonting” menar Andreas Jismark som ligger bakom satsningen tillsammans med Hammer Bar.

-Livemusik med artister, många av dem i ett läge där de snart kommer få ett genombrott. Skönt häng för alla, musikdiggare likväl som bransch. Det här kommer bli superkul att genomföra.

VISBY SHOWCASE

Hela våren 2014 på Hammer Bar i Visby.
Fri Entré, 18 år, 17-01.

24/1: LIKE SWIMMING+AUDIOFENDER+LEE GOTVIK+ANDREA HANSSON
21/2: JAQULINE RONNEKLEW + SA´RA CHARISMATA+JULIA BERGWALL
28/3: FULL OF KEYS + ELSA & KAROLINA