Osten klar för Live at Heart

Osten Af är Sveriges mest originella och nyskapande Hip-hip artist som hyllar föräldraskap, föreläser om utanförskap och är jordnära. Han kommer till Live at Heart och kör sin mycket omtyckta show som blev en buzz under Folk at Heart i början av året.

"Allt jag kan" är namnet på Osten af:s senaste låt som släpptes i början av sommaren.

Spotify

Låten är en hyllning till föräldraskapets utmaningar. Med sig har han bandet "Hiphophjältarna" vars sound kan liknas vid Simon and Garfunkel och The Band. Syftet med låten är att få fler farsor att bli peppade på att vara pappalediga då det enligt Osten inte finns något fetare. Denna sättning gjorde tidigare i år succé på Folk at Heart festivalen i Örebro då de trollband publiken med underfundiga texter och sitt avskalade sound.

Om Osten af

Där vissa andra svenska rappare blickar västerut och försöker pryda sina mellansvenska medelklassliv med påklistrad gangstamentalitet, nöjer sig Osten af med att kolla ut genom fönstret.

Västeråsrapparen Osten af har varit med ett tag. Men han fortsätter att hela tiden gå sin egen väg. Som då han för ett par år sedan släppte "Farväl Örebro" Sveriges första officiella musikvideo på teckenspråk. Eller varför inte "Hiphophjälten" som tog sig ända in på digilistan och låg under flera veckors tid på iTunes topplista före "Gagnam Style"

Med vardagsnära texter och totalärlighet är Osten af troligtvis den svenska rapparen som flest i landet kan personifiera sig med.

www.ostenaf.se

Vill du veta mer: