Svensk musiker stungen av skorpinon, Adées turné hotad

Den svenska soul stjärnan Adée gör just nu succé på Sxsw (South by southwest) där ett tiotal svenska akter framträder bland annat Silvana Iman och Miike Snow.

Adée avslutar hela festivalen på det legendariska klubben Stubbs på söndag natt. Det hela höll på att ställas in då hennes gitarisst blev biten av en skorpion och fick flygas hem på lördagen.

- Han spelade två spelningar med kraftig värk. Men efter ett läkarbesök fick vi rådet att flyga hem honom. Säger Peter Åstedt Adées manager.

Sista showen kommer nu genomföras med lite ändringar i spelschemat. Adée fortsätter sedan till Los Angeles för att jobba med amerikanska producenter och träffa representanter för den amerikanska skivindustrin.

Ulrika Holmberg
Info@musichelp.se