​The Magnettes kraschade Hollywoodpremiär inför nya singeln.

Den 9 September släpper Pajala-gruppen The Magnettes sin nya singel ”Hollywood”. En låt om kändisskap och dekadens.

- “Hollywood” är om våra egna hillbillydrömmar, en slags distans förälskelse till Hollywood, ett popkultur-epicentrum så långt borta från där vi kommer ifrån. Det har blivit så mytiskt att det är svårt för oss att förstå att det verkligen existerar och inte bara är en dokusåpa där folk har orgier, snortar kokain med Kardashians och dör när de är 27. Beskriver The Magnettes låtens tillkomst.

Videon spelades in i Hollywood av det nya stjärnskottet Michael Frost. För att få den rätta stämningen till videon så bestämde bandet för att krascha en filmpremiär som de visste om. Deras scenkläder gjorde att de lätt tog sig in och minglade bland Hollywood celebriteter. Precis innan de skulle gå in för att se filmen upptäckte säkerhetsvakterna att en filmkamera fanns på området och de blev utslängda.

- Delar av det finns faktiskt med i videon som släpps till Hollywood lägger Sanna Kalla till.

Singeln är den tredje som släpps från det kommande albumet ”Ugly Youth” som släpps i slutet av Oktober. Bandet åker tillbaka till USA för en promotionturné i Oktober inför albumet.

- Vi ska kolla upp vilka filmer som har premiär den här gången eftersom vi startar turnén i Los Angeles säger Rebecka Digervall.

Om The Magnettes

The Magnettes är från Pajala och består av Sanna Kalla, Rebecka Digervall och Tomas Bäcklund Thuneström. Bandet har haft stora framgångar utomlands och gjort fyra USA turnéer. Showcases i USA, England och i Spanien bland annat på SXSW, CMJ, The Great Escape Canadian Music Week. De har gjort Pride spelningar runt om i Sverige under sommaren 2016 och välbesökta framträdanden på Almedalen.

Deras singelar ”Bones” och "Killers in a Ghosttown" hyllades av stora engelska och amerikanska bloggar som Popjustice, Gigwise, Drunken Werewolf och Fourohfive. Dokumentären ”A Pajala State of Mind” om bandet gjord av Hans-Erik Therus har visats på SVT.

www.themagnettes.se
För mer info kontakta