My Academy erbjuder kunskapsgaranti inför nationella prov i matematik

Just nu sitter Sveriges elever och gör nationella prov i matematik. Nytt för i år är de nationella proven i matematik 1 och 2 för gymnasiets första årskurser samt ett nytt betygssystem. Detta ställer nya krav på provutformningen, lärarna och eleverna. Ytterligare en aktör som påverkas av förändringarna är My Academy, Sveriges största företag inom läx- och skolhjälp i hemmet som också har intensivkurser inför nationella proven i matematik.

My Academy vill bidra till att öka kunskapsnivån hos Sveriges elever. Vi jobbar därför på bred front med både privatlektioner och intensivkurser i såväl hemmet som i våra klassrum. Dessutom är vi glada över det samarbete vi har med matteguiden.se som ger alla elever möjlighet att snabbt, enkelt och kostnadsfritt få tillgång till övningar, nationella prov och forum där man kan ställa frågor”, säger Peter Burman, VD på My Academy

”Med en närmast 100 % deltagarnöjdhet från tidigare kurser höjer vi nu ambitionsnivån ytterligare. Med ett kursmaterial som är helt anpassat till den nya läroplanen och kunskapsgaranti för de som går våra intensivkurser vill vi befästa vår position som marknadsledande företag inom läx- och skolhjälp även på intensivkurssidan”, avslutar Marcus Håkanson

För mer information:

Marcus Håkanson, My Academy, tel: 0733 999 109

Peter Burman, My Academy, tel: 0733 999 090

• intensivkurser
  • nationella prov
  • kunskapsgaranti

Utbildningsföretaget My Academy startades år 2005 och är idag Sveriges ledande leverantör av läx- och skolhjälp i hemmet och intensivkurser för ämnen som ingår i den svenska skolplanen. My Academy har sammanlagt cirka 2500 pedagoger och finns representerat i tio av landets största städer.