My Academy rekryterar VD från utbildningsbranschen

Jakob Ladenstedt efterträder Peter Burman som VD på My Academy. Jakob kommer närmast från Jensen Education där han har varit marknads- och etableringschef de senaste två åren och dessförinnan affärsområdeschef för gymnasieverksamheten. Han har en gedigen erfarenhet från tjänstesektorn och med tidigare roller inom bland annat resebranschen är han van att jobba produktionseffektivt med kundupplevelsen i fokus.

”De senaste åren har läxhjälpsbranschen etablerats och blivit ett viktigt komplement till svenska elevers kunskapsutveckling. För mig känns det väldigt spännande att vara med att forma och växa en verksamhet som påverkar familjers vardag och skapar förutsättningar för elever att nå sina mål”, säger Jakob Ladenstedt.

”Rekryteringen av Jakob Ladenstedt är en markering om My Academys fortsatta ambition att behålla vår marknadsledande position inom läxhjälpsbranschen i Sverige. Hans uppdrag är att leverera en högkvalitativ läxhjälpstjänst, vara en trygg och utvecklande arbetsgivare samt säkerställa att My Academy fortsätter att hålla en hög tillväxttakt utan att tumma på företagets kvalitet, lönsamhet och värderingar”, säger Erik Forsberg, styrelseordförande My Academy.

My Academy startade år 2005 och är idag Sveriges största läxhjälpsföretag med tusentals kunder runtom i Sverige. De är också med sina över 2000 studiecoacher en av Sveriges största arbetsgivare åt ambitiösa och ämnesstarka högskolestudenter. I augusti 2012 startade My Academy i Danmark och har haft en mycket stark utveckling där under 2013.

”Läxhjälp är en relativt ny företeelse i Norden, men etablerad runt om i Europa och övriga världen. Helt uppenbart har branschen många utmaningar men också en enorm potential. För min del känns det väldigt roligt att vara med på My Academys resa framöver. Vi har starka ägare, en erfaren styrelse, engagerade medarbetare och en fantastisk metod för att nå vår vision; att alla elever ska nå sin fulla potential”, avslutar Jakob Ladenstedt.

Kontaktuppgifter:

Jakob Ladenstedt, VD, telefon 0708 48 61 78