Infogosoft integrerar sitt hälsokonto med 2net™ hub från QualcommLife

Integrationen med 2net™ hubben från QualcommLife innebär att Infogosoft nu kan erbjuda ett helt ecosystem för mobila egenmätningar till sina användare och kunder. Från mjukvara - personligt hälskonto och patientportal med trackers - till fysiska devices såsom blodtrycksmätare, personvåg, pulsoximeter, glukosmätare, m.m. för en effektiv och säker uppföljning av fysiska värden.

Med andra ord laddas värden som exempelvis vikt, blodsocker, syremättnad och puls direkt till patientens hälsokonto på myHealthAccount.

– Den här lösningen ligger helt i linje med vår princip om enkelhet och användbar design för vårt hälsokonto. Användare vill ha en helhetslösning (mjukvara och fysiska devices) för att kunna fokusera på det viktiga, att få bättre kontroll över den egna hälsan, säger Ann Fatton från Infogosoft. Det finns även ett stort intresse från hemsjukvården och äldreomsorgen för den här typen av lösningar, där verksamheten kan effektiviseras med bl.a. mindre förflyttningar för personalen och mer tillförlitlig hälsodata, tillägger Ann Fatton.

2net™ är en generisk plattform/HUB för trådlös överföring av biometrisk data från hälsoenheter (personvåg, blodtrycksmätare, mm) till applikationer för aggregationer och visualisering.

– Via våra API:er kan tredjepartsleverantörer hämta och lämna data och skapa kundnytta för specifika användargrupper.